Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinje`s prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dibbern View Post
    Tøff bil, og tøft prosjekt!
    Var du på Bilradiospesialistens "db-drag" i fjor sommer? Mener jeg så den bilen stappfull av folk, og jævli baktung!
    Ja,stemmer det.Var en tur der ja. Hehe,vi kjørte vel full bil dit.Ja,er litt tung i baken denne bilen

Comment

Dette blir spennende/inspirerende å følge med på!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Angående dynamoen gutter.Så er det Bilradiospesialisten som har tatt den inn på spesialbestiling.Den kostet vel 11.000,- hos de.Er en kar her i nærheten som driver et firma som forhandler Stinger produkter.Han skulle ha 10.000,- for en 220A dynamo.Tror jeg fikk et pristilbud på rundt 9 lapper,sist jeg spurte han.Ellers vet jeg ikke om andre som forhandler slike i Norge.

Om du har en omega med 2.0 16v motor,passer den rett inn på orginalt feste i bunnen. Det eneste du må gjøre er å sette på reimhjul for brei reim og skimse ut reimhjulet.Slik at det passer inn med de andre reimhjulene.

Comment

Dette er grunnen til at bilen var så tung på baken i fjor sommer,Dibbern

Comment

Får vel oppdatere litt!

I dag kom det 2 pakker i posten:

I disse eskene var det Kabel,skruer og spraylim:

Da det kommer til å gå endel strøm,blir det lagt dobbelt opp av 50mm2:

Kablene kommer inn i bilen via et hull jeg fant i torpedoveggen:

Her er 3 kabler inne i bilen:

Kickpanel på plass.Som dere ser,er det ikke plass til flere 50mm2 kabler.

Lister montert på plass.Skal jeg være helt ærlig.var det bare på det berømte håret at det gikk:

Kablene kommer ut under baksetet:

En oversikt over hvordan det ser ut i motorrom nå:

Mangler å sette på sikkringsholder og kabelsko på den nye kabelen.
            Skal ha litt sikaflex rundt kablene i torpedeveggen også.
            Får se om det blir tid til litt mer i morgen.

Regner med noen lurer på hvorfor det ble lagt opp 2 stk 50mm2 fra plusspol og bare en 50mm2 fra minuspol?
            Ble gjort av 2 grunner.Det er rett å slett ikke plass til 4 stk 50mm2 under listene og i hullet i torpedeveggen.
            Samt at jeg har en plan om å finne et godt jordingspunkt bak og koble det sammen med kabelen fra minuspol foran i en fordelingsblokk.Batteriet foran er selvfølgelig jordet med 50mm2 til bilens karosseri.Noen mener det kanskje blir "smør på flesk" eller overkill.Jeg mener derimot det er nødvendig.

Skal sikre meg god kontakt og minst mulig spenningsfall.Tror jeg snart er i mål der i allefall
            Last edited by Vinje; 25-02-2010, 04:35.

Comment

ja ground zero subbene ja

Comment

Tja.kom seg vel på en høvding tror jeg.Er Dynabel kabel på en stinger rull.Måtte ha ein stiv kabel for å tre den i torpedoveggen.Finnes jo mange andre alternativer for en bedre pris.Men er ikke så enkelt å strekke en myk kabel der det er trangt.

Comment

Originally posted by Vinje View Post
                  Ja,stemmer det.Var en tur der ja. Hehe,vi kjørte vel full bil dit.Ja,er litt tung i baken denne bilen

Lenge sia jeg har titta innom her nå, men skal følge med på prosjektet ditt Magnus Blir nok helværst i år og, og flere fester i sommer må til

Var jo litt morsom tur til trheim i fjor
                  sigpic

Comment

Hehe,er du også her? Hehe.satser på at det fungerer greit i år også. Fester, skal det nok bli en råd med ja. Vet sannelig ikke hvem som var mest i form etter den Trondheim`s turen i fjor jeg.Men morro,det var det

Comment

Hehe, jada er det Det høres bra ut! Nei, ikke godt å si det.. men moro var det ja
                      Du får si fra om du trenger hjelp en dag, stikker gjerne innom. Som hjelper eller besøkende
                      sigpic

Comment

Den er grei ja Du kan jo bare sende en melding eller ringe.Om du er i nærheten også.Så får du jo høre om jeg jobber med bilen

Comment

Montert sikkringsholder på kabel:

kabelsko klemt fast på kabel:

Der er alt montert ferdig:

Ellers har jeg ryddet ut alt av gamle kabler og slikt i bagasjerommet i dag.
                          Så nå har man god plass til batterier og en stooor basskasse

Fikk bursdagsgaven av madammen på forskudd i dag
                          Blir nok mer morsomt å bygge kasse med denne saken:
                          Last edited by Vinje; 26-02-2010, 02:50.

Comment

[QUOTE=Vinje;112550]Dette er grunnen til at bilen var så tung på baken i fjor sommer,Dibbern

Ja, stemmer det! hehe.Det så værsting ut det der!
                            Treffet var jo greit nok det, men det var da så helvetes varmt der, så jeg orket ikke være der så lenge, pluss at jeg ikke hadde noe anlegg akkurat da, så var liksom ikke noe å vise frem :/
                            Andreas Dibbern
                            Ford Fiesta
                            Takk til B2Audio
                            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Ja,treffet var greit det.Men var i varmeste laget for min del også.Fikk ikke så høy score heller denne dagan.siden det var så varmt.Blir nye treff og sjangser i år vet du

Comment

Får vel oppdatere litt igjen! Har ikke skjedd så veldig mye siden sist,men har gjort ferdig alt av strøm som går til bagasjerom.Ikke så spennende,men har noen bilder.Skal se om jeg får bestillt plater til basskasse i løpet av denne uken.

Ellers går det litt treigt akkurat nå, da jeg venter på utstyr som er på vei.
                                Har fått endel,men mangler også endel utstyr enda.

Jordingspunkt bak ferdig pusset.Det er her beltet er festet under baksetet.Godt punkt med M12 gjennomgangsbolt.

Beltefestet pusset ferdig

Jordingskabel med kabelsko montert og skrudd godt fast

kablene som skal kobles til batteriene bak. 4 stk 50mm2

Hvilespenning foran

Hvilespenning bak

Comment

Working...
                                X